یزدفردا: فرماندار رفسنجان سگ‌گردانی در پارک‌های این شهر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش یزدفردا: حسین رضایی شامگاه ۱۲ خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های شهرداری در جمع آوری سگ‌های ولگرد، اما شاهد افزایش حیوان‌گزیدگی در سطح شهر هستیم به طوری که آمار ارائه شده توسط علوم‌پزشکی رفسنجان در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و سال جاری به ترتیب ۲۳۳۸، ۲۴۵۶ و ۵۰۸ مورد حیوان‌گزیدگی است.

وی افزود: اینکه هزینه و وقت از سوی شهرداری رفسنجان در جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود جای تقدیر دارد اما در روستاها و بخش‌های تابعه نیاز است این امر پیگیری و مورد ساماندهی قرار گیرد.

رضایی بیان کرد: باید روش‌های اجرایی سال‌های قبل را بازبینی کرد و چنانچه ایراداتی بود، برطرف و راه چاره‌ای پیدا کرد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در موفقیت امر مقابله با پدیده حیوان گزیدگی ویژه سگ‌های ولگرد نصب بنرها در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاها توسط شهردرای‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بیش‌از پیش صورت می‌گیرد.

رضایی ادامه داد: همچنین نصب بنرهای اعلام ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌های سطح شهر توسط شهرداری انجام خواهد گرفت.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: یکی از روش‌های کاربردی پیشگیری از حیوان‌گزیدگی که بیشتر در زمان بازگشایی مدارس و دوره تحصیل در مدراس آن هم برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد، ارائه آموزش‌های لازم توسط دانشگاه علوم‌پزشکی در مدارس است که مصوب شد این برنامه در مدارس اجرا شود. 

وی بر بسترسازی در فضای مجازی و آگاه‌سازی مردم هم تأکید کرد و افزود: با تولید محتواهای ویژه موضوع سگ‌های ولگرد می‌توان بر آگاهی‌بخشی و حفظ سلامت جسمی و روانی مردم اضافه کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا